۱۳۹۶ فروردین ۱۰, پنجشنبه

اپل آیدی چیست؟


اپل آیدی چیست؟
اگر از طرفداران اپل باشید و یا یکی از محصولات اپل را داشته باشید حتما میدانید که یکی از اصلی ترین مواردی که برای استفاده هر چه بهتر از دستگاه خود و قابلیتهایش باید تهیه کنید اپل آیدی میباشد.
خیلی از کاربران فکر میکنند اپل آیدی فقط برای آپدیت نرم افزار ها استفاده میشود، خیلی ها برای نصب نرم افزار و خیلی ها هم ممکن است فقط برای بک آپ گرفتن از اطلاعات دستگاه خود به دنبال اپل آیدی باشند. هیچکدام از این افکار اشتباه نیست اما امروز میخوایم با هم ببینیم اپل ایدی واقعا چیست و تک تک قابلیت هایش را مورد بررسی قرار دهیم.

قبل از هر چیز: اپل آیدی چیست ؟
اپل آیدی در واقع یک حساب کاربری بر روی سایت اپل میباشد، که به شما امکان ثبت سفارش، دانلود نرم افزار، آپدیت نرم افزار، بک اپ گیری از اطلاعات، محافظت از دستگاه و … را میدهد. در واقع اپل آیدی شما همه آن چیزی است که در اپل متعلق به شماست.
و قابلیت ها و امکانات اپل آیدی:
۱٫ امکان دانلود نرم افزار و بازی از App Store
۲٫ امکان دانلود موزیک، فیکم و ویدیو از iTunes Store
۳٫ امکان دانلود کتاب و ebook از iBook Store
۴٫ امکان بک آپ گیری و حفظ اطلاعاتی مانند شماره تلفن های دستگاه از طریق اینترنت
۵٫ امکان ردیابی دستگاه های اپل در صورتی سرقت یا گم شدن
۶٫ امکان ارسال استفاده از سرویس iMessage و سرویس Face Time جهت ارسال رایگان پیامک و برقراری مکالمه

ساختن اپل ایدی طبیعتا کار دشواری نیست ولی به علت مشکلات به وجود آمده برای کشورمان (از جمله تحریم ها، عدم پشتیبانی از کاربران ایرانی، عدم امکان پرداخت برای ایرانیان و …) ممکن است این کار برای برخی هموطنان سخت باشد. به همین دلیل واتس اپ ایران این امکان را به سایت اضافه کرده است که کاربران توانایی سفارش ساخت اپل ایدی را داشته باشند.
سفارش آنلاین ساخت اپل آیدی !
پیشنهاد واتس اپ ایران این است که اگر در زمینه کارهای کامپیوتری حرفه ای نیستید ، خودتان اپل آیدی را نسازید . زیرا در صورت اشتباه باعث می شود ایمیل شما برای ساخت اپل آیدی مسدود شود
لیست خدماتی که با داشتن اپل ایدی می توانید از آن ها استفاده کنید
Find My iPhone یکی از امکانات بی نظیر و بسیار کارآمد اپل است که در هنگام گم شدن یا به سرقت رفتن دستگاه شما به طور باور نکردنی به کمک شما می آید و مورد تعجب و غافلگیری سارقین خواهد شد !

این سرویس که فقط نیازمند یک اپل آیدی برای فعال شدن است به طور پیشفرض در دستگاه اپلی شما قابل دسترسی است ، در هنگام گم شدن یا به سرقت رفتن دستگاه ، شما به سایت اپل رفته و پس از وارد کردن اپل آیدی امکانات زیر را در اختیار داید :
۱- مشاهده مکان دقیق گوشی بر روی نقشه
۲- امکان پاک کردن تمامی اطلاعات از راه دور
۳- امکان قفل کردن گوش با رمز دلخواه شما
۴- پخش صدا با بالاترین ولوم برای مشخص شدن مکان گوشی
شما به چند اپل ایدی نیاز دارید؟
تنها یکی. شما می توانید از یک اپل ایدی برای دسترسی به تمامی سرویس های اپل استفاده کنید گرچه امکان استفاده از اپل ایدی های مختلف در قسمت های متفاوت اپل وجود دارد. مثلا شما می توانید در ایکلود یک اپل ایدی وارد کنید و در قسمت ایتونز و اپ استور اپل ایدی متفاوتی را وارد نمایید اما توصیه می شود از یک اپل آیدی برای تمامی قسمت ها استفاده شود.
حال برای داشتن اپل آیدی سوالاتی مطرح میشود :
۱. آیا هر فردی قادر به ساختن اپل آیدی میباشد ؟
۲. ساختن اپل آیدی هزینه دارد ؟
در پاسخ به سوال اول باید بگوییم که : همان طور که هر شخصی قادر به ساختن ایمیل میباشد ، توانایی ساخت اپل آیدی را هم دارد . ساخت اپل آیدی مراحل ۶ گانه ای دارد که علاوه بر آموزش کامل آن ، ویدیویی ساخت اپل آیدی نیز در سایت موجود میباشد . برای اینکه بتوانید اپل آیدی درست کنید ، میتوانید به پست ” آموزش ساخت اپل آیدی ” مراجعه کنید .
و اما در مورد سوال دوم : ساختن اپل آیدی هیچ هزینه ای به جز وقت و کمی دقت و البته حوصله ندارد . میتوانید اپل آیدی را همانند ایمیل که رایگان میباشد ، درست کنید .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر